سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

در آیین رونمایی از کتاب «مهمان قم» مطرح شد؛

کتاب و کتابخوانی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگسازی در جامعه است

کتاب و کتابخوانی از مولفه های اصلی فرهنگسازی در جامعه هستند

آیین رونمایی از کتاب «مهمان قم» با حضور نویسنده اثر، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و فرماندار شهرستان گلبهار به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلبهار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، آیین رونمایی از کتاب «مهمان قم» با حضور غلامحسین شاهمرادی زاده، نویسنده اثر؛ حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار شهرستان گلبهار و حامد ملاامیری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلبهار به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در سالن اجتماعات شرکت عمران شهر گلبهار برگزار شد.

کتاب و کتابخوانی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگسازی در جامعه است

در این آیین حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری آیین های رونمایی و نقد و بررسی کتاب در کتابخانه های عمومی استان، گفت: برگزاری این قبیل برنامه های فرهنگی نه تنها یک دغدغه بلکه یک وظیفه فرهنگی است که بر عهده ما گذاشته شده است. همچنین برگزاری این آیین ها موجب ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می شود.

وی تصریح کرد: امروز نیز افتخار برگزاری یک رویداد فرهنگی با محوریت رونمایی از کتاب یک نویسنده بومی و میزبانی از جمع ادیبان و نویسندگان بومی در شهرستان گلبهار را داریم.

نوربخش با بیان اینکه امروز با طیف عظیمی از ذائقه ها و سلایق خوانندگان کتاب مواجه هستیم، افزود: امور فرهنگی و بالاخص کتاب و کتابخوانی از مؤلفه های اصلی فرهنگسازی در جامعه امروز است و این مسئله بدون شک وظیفه ما را به عنوان دستگاه متولی این امر سنگین تر خواهد کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم نگاه ویژه به مجموعه کتابخانه های عمومی و قشر کتابخوان، تصریح کرد: کتابخانه های عمومی در نسل جدید خود به پایگاه های اجتماعی تبدیل شده اند و حوزه فعالیت آنها دیگر منحصر به امانت کتاب و سالن مطالعه نیست. تلاش ما این است تا با خلق رویدادهای فرهنگی کتاب محور بر نقش محوری کتابخانه های عمومی در جامعه تأکید بیشتر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: وظیفه خود می دانیم پذیرای مردم و پاسخگوی نیازهای دانشی آنان در ۱۵۴ باب کتابخانه عمومی سطح استان باشیم.

کتاب و کتابخوانی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگسازی در جامعه است

در ادامه ابراهیم قاسم پور، فرماندار شهرستان گلبهار ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: در حوزه کتاب و کتابخوانی به این مسئله تاکید می کنم که توسعه و پیشرفت دنیا بر مدار دانش محوری و آگاهی بخشی می چرخد. حتی در دنیای سیاست نیز قدرت، مؤلفه ای بسیار مهم است که پایه و اساس آن را دانش تشکیل می دهد.

وی تاکید کرد: دانش موجب استحکام سرمایه انسانی می شود و خلق و تولید سرمایه انسانی نیز در گروی انس با کتاب و کتابخوانی است. کتاب و کتاب خوانی استحکام بخشی حقایق را در بر دارد که نتیجه آن افزایش دانش و آگاهی است که در نهایت این مسئله منتج به خلق توانایی می شود.

قاسم پور با بیان اینکه کتابخوانی یک لذت و سرگرمی مفید است، افزود: پایین ترین تا بالاترین لایه های یک حاکمیت سیاسی متعلق به کتاب و کتابخوانی است. هر اندازه که این بستر گسترده تر شود بدون شک دانش افزایی بیشتری نیز انجام می شود. به عبارت ساده تر افزایش دانایی و آگاهی موجب تصمیم های عقلانی گروه و حاکمیت عقلانی در هر حوزه ای از جامعه اعم از خانواده، سازمان و... می شود.

فرماندار شهرستان گلبهار اظهار کرد: بزرگان دین اسلام همواره تأکید بر کتاب و کتابخوانی داشته اند و این وظیفه ما است که ادامه دهنده و مروج فرمایشات آنان باشیم.

کتاب و کتابخوانی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگسازی در جامعه است

سپس حامد ملاامیری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گلبهار حمایت از آثار نویسندگان بومی را از جمله اصلی ترین دغدغه های فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به تبع آن کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

کتاب و کتابخوانی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگسازی در جامعه است

در پایان نیز غلامحسین شاهمرادی زاده، نویسنده کتاب «مهمان قم» به معرفی کتاب و خوانش بخش های از آن پرداخت.

گفتنی است، کتاب «مهمان قم در مدح حضرت معصومه سلام الله علیها» اثر غلامحسین شاه مرادی زاده توسط انتشارات استوار مشهد در سال ۱۴۰۳ به چاپ رسیده است.

کتاب و کتابخوانی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگسازی در جامعه است

کتاب و کتابخوانی از مؤلفه‌های اصلی فرهنگسازی در جامعه است

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 4 =